Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Pierwotna wersja Facebook 3D odbiegała od obecnej
Początkowo zamieszczanie postów 3D miało odbywać się na całkiem innych zasad - jedynie za użyciem gogli VR, kontrolerów Oculuc, bądź w Facebook Spaces i platformach Medium. Finalnie jednak funkcja ta jest bardziej przychylna wszystkim użytkownikom.
Posty 3D mogą tworzyć wszyscy
Obiekty 3D - jak zapowiadał Facebook - mogą tworzyć i publikować wszyscy. Nie trzeba do tego gogli ani kontrolerów. Same trójwymiarowe posty otrzymały bowiem wsparcie plików gITF 2.0. Co więcej, Grapth API pozwala tworzyć aplikacje i programy do budowania modeli 3D, które będą pozwalały użytkownikom Facebook'a tworzyć i udostępniać je jako posty.
Zamieszczanie obiektów 3D to banał?
Choć może wydawać się, że umieszczenie posta 3D jest trudne, to jest to jedynie złudzenie. Aby to zrobić, wystarczy przenieść plik na News Feed za pociągnięciem myszki, zupełnie jak zdjęcie lub filmy, a następnie wybrać jego tło i opublikować.
Posty 3D są także dostępne na smartfonach i tabletach. Tutaj obracanie nie różni się zbytnio od zdjęć i filmów w perspektywie 360 stopni. Można je oglądać z dowolnej perspektywy. Trójwymiarowe obiekty na Facebook'u wrzucają już również i znane marki. Dzięki tejże funkcji, internauci mogą lepiej przyjrzeć się na przykład modelom telefonów czy chociażby sprzedawanym towarom oraz urządzeniom.
Social Media pnie się w górę
Dzięki nowym możliwościom, interakcja klientów z firmami może znacznie się polepszyć. Mowa tutaj jednak o każdym aspekcie - również atrakcyjności poszczególnych ofert. Z całą pewnością na nowej funkcji zyska japońska firma Sony, która oferuje smartfony z aplikacją 3D Connect. Dzięki niej, zeskanowane elementy otoczenia można wprowadzić do telefonu w formie obiektu trójwymiarowego, a następnie opublikować bezpośrednio na Facebook'u.