"Coolest monkey in the jungle" - H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Zofia Nacewska
09.01.2018 16:34
Reklama marki H&M - 'Coolest monkey in the jungle'

Reklama marki H&M - 'Coolest monkey in the jungle' (H&M)

Reklama z czarnoskórym chłopcem w zielonej bluzie z napisem: "coolest monkey in the jungle" (ang. najfajniejsza małpa w dżungli) pojawiła się ma brytyjskich stronach szwedzkiej marki H&M w weekend i szybko została dostrzeżona prze internautów. Część z nich stwierdziła, że to "przypadkowy rasizm", ale wielu było naprawdę oburzonych zaistniałą sytuacją.

H&M mimo swoich przeprosin stracił zaufanie klientów

Internauci nie tylko byli oburzeni samą reklamą z czarnoskórym chłopcem, ale również pozostałymi wariantami bluzy z tej samej linii. Na innych zdjęciach przedstawieni zostali biali chłopcy w bluzach w innych kolorach i z innymi hasłami i rysunkami. Jednak największą uwagę przykuł chłopiec, na którego bluzie z napisem: „Mangrove Jungle Survival Expert” (ang. ekspert przetrwania w dżungli)

Internauci nie pozostawili na marce suchej nitki. Ostro wypowiedzieli się na ten temat celebryci. Między innymi the Weeknd, który we wpisie na swoim Twitterze oficjalnie oświadczył, że rezygnuje z jakiejkolwiek współpracy z marką H&M.

Gniewem na niefortunną reklamę zareagowały również inne gwiazdy: Kevin-Prince Boateng (piłkarz), Questlove (perkusista The Roots) i brand designer – Alex Medina.

Mimo oficjalnych przeprosin ze strony firmy i natychmiastowemu wycofaniu bluz z H&M sklep i wszystkich powiązanych serwisów, zaogniona sytuacja nie została zażegnana.

Rozumiemy, że wiele osób jest zdenerwowanych i wzburzonych zdjęciem dziecięcej bluzy. My, pracownicy H&M czujemy to samo.Przepraszamy, że to zdjęcie zostało zrobione i żałujemy jego wydruku. W związku z tym, nie tylko usunęliśmy zdjęcie z wszystkich naszych kanałów i stron, ale również wycofaliśmy te produkt z naszej oferty (…)

Jedni obrażają H&M online na Twitterze, inni szukają bardziej nowatorskich rozwiązań

Mimo tylu negatywnych głosów LeBron James – słynny, gwiazda koszykówki Cleveland Cavaliers, zamiast obrażać H&M online, podjął inne kroki. Król James wrzucił na swojego Instagrama nową wersję zdjęcia czarnoskórego chłopca i opatrzył ja napisem: „KING OF THE WORLD” (ang. król świata). Jak sam powiedział:

Co widzę, gdy patrzę na to zdjęcie. Widzę Młodego Króla! Władcę świata, nienaruszalną władzę, z którą nigdy nie będzie zaprzeczyć! My jako Afroamerykanie zawsze będziemy łamać bariery, udowadniać ludziom, że się mylą i pracować nawet ciężej, żeby udowodnić, że przynależymy, ale zgadnijcie co, to jest to co kochamy, ponieważ to co zyskujemy dzięki naszej walce jest niesamowite!

Podobnie na post LeBrona Jamesa zareagowała gwiazda piłki Romelu Lukaku, który także stworzył swoją wersję zdjęcia opublikowanego wcześniej przez H&M sklep.

Zobacz także
Skomentuj:
Zaloguj się lub komentuj jako gość

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

POLECANE RADIA