Bezzwłoczne single gigantów

18.01.2011 06:15
Sony Music/Universal Music logo

Sony Music/Universal Music logo (Sony Music/Universal Music logo)

Wytwórnie Sony oraz Universal już wkrótce zmienią sposób, w jaki będą się ukazywać single w sprzedaży.

Od lutego wytwórnie będą udostępniać single do sprzedaży tego samego dnia, w którym piosenka zostanie wyemitowana w radiu. Wcześniej kompozycja pojawiała się na antenach sześć tygodni zanim trafiała do sklepów. Ruch ten ma zachęcić miłośników muzyki do kupowania małych płytek, a nie nielegalnego ściągania nagranych z radia wersji.

- To dobra wiadomość zarówno dla fanów muzyki, jak i artystów, którzy udając się do studia, będą wiedzieć, iż nie muszą czekać tygodni, a czasami nawet miesięcy, aby zobaczyć jak sprzedaje się muzyka, którą stworzyli - powiedział David Joseph z Universal Music.

Brytyjska organizacja The Featured Artists Coalition, która zrzesza ponad 1500 artystów (należą do niej m.in. Nick Mason z Pink Floyd czy Dave Rowntree z Blur), popiera nadchodzące zmiany.

- Wierzymy, że zyski artystów ze sprzedaży dzięki temu wzrosną, a także przyczyni się to do tego, że trochę mniej muzyki będzie nielegalnie ściągane przez fanów, którzy chcą wejść w jej posiadanie tak szybko, jak tylko ją usłyszą - czytamy w specjalnym oświadczeniu.

 

źródło: megafon.pl

Skomentuj:

Musisz się zalogować, by dodać komentarz. Jeśli nie posiadasz konta zarejestruj się.

Komentarze (2)

  • nathan_grawesh

    Oceniono 2 razy 2

    Single kupuje się tam, gdzie istnieje kultura słuchania muzyki. UK TOP 40 tworzone jest nie na podstawie smsowych głosów czy inszego internetowego głosowania a na podstawie sprzedanych singli, co u nas nie ma racji bytu, bo single w Polsce to rzecz absolutnie kolekcjonerska i niedostępna w sklepach. Zresztą wystarczy spojrzeć na polską listę OLiSu gdzie na szczyt dostają się wznowienia i muzyka filmowa.
    Dlatego decyzja o natychmiastowym wprowadzeniu do sprzedaży singli jest jak najbardziej rozsądna. Dziwne, że dopiero teraz, ale koncerny muzyczne nie są znane z bogatych pokładów zdrowego rozsądku.

  • zofiazofia

    Oceniono 2 razy 0

    Obawiam się, że to nic nie da. "Po co kupować płyty?!" coraz powszechniejsze. Kto w ogóle dzisiaj kupuje single? Ewentualnie jeden longplay od święta.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

POLECANE RADIA