Twarz na sprzedaż

Karolina Mazgaj
24.07.2017 13:47
Kendall Jenner i jej, wycofane już ze sprzedaży, koszulki z wizerunkami muzycznych legend

Kendall Jenner i jej, wycofane już ze sprzedaży, koszulki z wizerunkami muzycznych legend (kolaż)

Czyli o jak muzycy i zespoły stają się sprawnymi przedsiębiorstwami do zarabia na swoim wizerunku. Czasem na ich twarzach zarabia się nawet bez ich wiedzy, wiedzą o tym dobrze Kylie i Kendall Jenner.

Przemysł muzyczny nie pozostawia już dziś żadnych złudzeń. Występujący na scenie artyści to już nie tylko grający swoje utworu muzycy, ale intratne podmioty marketingowe. Nic więc dziwnego, że nie od dziś prawie każdy artysta sprzedaje swój wizerunek. Największą popularnością cieszą się oczywiście wszelkiego rodzaju t-shirty, które zdobią to wizerunki czy loga zespołów i muzyków. Dla prawdziwego fana taki gadżet to jeden z wielu sposobów na demonstrowanie swoich muzycznych poglądów. A nie od dziś, chociaż w obecnej dobie social mediów takie tendencje wrastają, każdy chce aby jego znajomi znali jego opinie na każdy temat, także muzyczny. Już od dawna bowiem koszulki z logo zespołów z hal koncertowych przeniosły się na ulice.

Od kilku lat, co sezon  w sieciówkach można znaleźć kolejne t-shirty, które ozdobione są logiem takich zespołów jak Nirvanna, Red Hot Chilli Peppers, szczególną popularnością cieszą koszulki zespołów Guns'n'Roses oraz Metallica. Serwis BuzzFed postanowił nawet zaprezentować reakcję wokalisty zespołu Jamesa Hetfielda na ogromną popularność t-shirtów Metallici, także wśród innych gwiazd.

Rockowe t-shirty stały się już nie tyle atrybutem prawdziwego fana co kolejną modowym trendem. Oczywiście modą równie kasowną dla marek odzieżowym jak i muzyków, którzy udzielają zgody na wykorzystywanie swoich wizerunków.

Nieco inaczej wyglądało to w przypadku młodszych sióstr Kim Kardashian - Kylie i Kendall Jenner, które również na tej modzie postanowiły zarobić. Na celebrytki spadła fala hejtu i krytyki po tym jak zaprezentowały koszulki "swojego projektu" na których swoje zdjęcie umieściły na wizerunku takich muzycznych gwiazd jak Ozzy Osborne, Tupac czy logo zespołu Pink Floyde, a także The Doors.

Fanów jak i rodziny artystów szczególnie oburzył fakt, że Jennerki nie tylko bez zgody zainteresowanych i ich bliskich wykorzystały ich wizerunki, ale postanowiły w akcie prawdziwego samouwielbienia przesłaniać ich własnymi podobiznami.

#CurrentMood

Post udostępniony przez Kelly Osbourne (@kellyosbourne) 29 Cze, 2017 o 2:10 PDT

Na sprzedaż... nie dla wszystkich

To nie pierwszy raz, gdy rodzina Kim Kardashian wplątana jest w aferę z koszulkami zespołów. Swojego czasu gdy Kendall Jenner na kolejnej ściance pojawiła się w t-shircie z logiem zespołu Slayer, nie spodobało się to gitarzyście zespołu. Gary Holt na kolejnym koncertach postanowił dać wyraz swojej dezaprobacie w postaci koszulki z kontrowersyjnym napisem "Kill The Kardashians", a podczas występu takie samo hasło wykrzykiwał do widowni. Jak widać nie tylko zagorzałym fanom przeszkadza, gdy logo ich ukochanego zespołu staje się jedynie modnym dodatkiem, który zakładają na siebie osoby dla których twórczość muzyków jest zapewne obca. Z drugiej jednak strony to sami artyści ze swoich zespołów tworzą biznesowe marki na których zarabiają niemałe pieniądze. A ich towar może przecież kupić każdy.

POLECANE RADIA