Porno czy reklama? Wiosenna kampania marki odzieżowej

Victoria Banach
06.04.2017 11:26
Eckhaus Latta

Eckhaus Latta (Eckhaus Latta)

Mike Eckhaus i Zoe Latta, amerykańscy projektanci marki Eckhaus Latta, wzbudzili ostatnio niemałą kontrowersje. A to wszystko za sprawą swojej nowej kampanii reklamowej. W najnowszej kolekcji na wiosnę/lato 2017 marka proponuje nam... seks.

Co to za marka?

Eckhaus Latta, to amerykańska marka modowa znana ze swojego pomysłowego i awangardowego podejścia do mody. Często korzystają z nietypowych materiałów, takich jak żyłka wędkarska, plastik, a nawet przeźroczysta skóra, która zmienia swoje właściwości zależnie od pogody. Marka ta dostępna jest na całym świecie w butikach. Można ją znaleźć między innymi w Nowym Jorku, Berlinie czy Tokio. U nas niewielu raczej o niej słyszało, ale zapewne dzięki wiosennej kampanii to się zmieni.

"Sex sells"

Eckhaus Latta we współpracy z koreańską fotografką Heji Shin stworzyli kampanię reklamującą wiosenną kolekcję. Na zdjęciach modele i modelki reklamują ubrania rzeczywiście uprawiając seks. Zaproszono pary, które w życiu prywatnym rzeczywiście są razem i nie wstydzą się swojej seksualności. Sfotografowano je we własnych sypialniach. W projekcie wzięły udział osoby o różnym pochodzeniu etnicznym, a także o różnej orientacji seksualnej. Projektanci nie ukrywają, że mimo swojej sławy mieli problem ze znalezieniem chętnych do wzięcia udziału w sesji. Całość zajęła im pół roku. Podobno nawet nie przeszła im przez myśl możliwość symulacji, koniecznie chcieli być jak najbardziej autentyczni. Zdjęcia nie pozostawiają wiele dla wyobraźni. Wszystkie zdjęcia umieścili na swoim koncie na Instagramie.

Pikantna cenzura

Wszystkie zdjęcia z kampanii są oczywiście ocenzurowane, jednak mimo pikseli i tak są. dosyć pikantne - nawet jak na standardy branży modowej. Artyści bronią swojego projektu twierdząc, że chcą przedstawić seks jako coś naturalnego, nie sztucznego i nadmiernie rozerotyzowanego. Chcą "wyjąć" seks ze strefy tabu. Być może rzeczywiście o to im chodzi, jednak patrząc na te zdjęcia ciężko zauważyć ich ubrania. I nie chodzi o to, że przedstawione na fotografiach sceny są zbyt rozpraszające, tylko odzież jest zsunięta, porozciągana, w trakcie zdejmowania. Widać dokładniej jeden czy dwa elementy kolekcji. Ciężko zatem przez to rzeczywiście ocenić wiosenno-letnią ofertą marki Eckhaus Latta. Jedno nie ulega wątpliwości - uzyskali rozgłos i zwrócili na siebie uwagę. Być może część zaciekawionych osób zechce sprawdzić na stronie kolekcje i coś kupi. A chyba głównie o to chodzi marce modowej.

Więcej o:

POLECANE RADIA